Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

10 1240 3914 1111 0000 3087 7746

VI Olimpiada przyrodniczo- ekologiczna

•  29.10.2009

W dniach 29.X – 30.X.2009 odbyła się VI Olimpiada przyrodniczo- ekologiczna dla WTZ i ŚDS.
Pierwszego dnia pojechaliśmy wynajętym autobusem do Międzyzdrojów. Tam zaczęliśmy swój program od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego. Sympatyczny, młody przewodnik szybko wprowadził nas w świat fauny i flory. Chodziliśmy za nim podziwiając piękne, ubarwione ptaki i zwierzęta w ich naturalnych środowiskach.

Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że są to wypchane okazy, ale wyglądały jak żywe. Poznaliśmy wiele gatunków mew. Nie mogliśmy nadziwić się różnorodności bekasów, wśród których nie zobaczyliśmy dwóch takich samych. Były tam też bociany, czaple, dudki, kosy itp. Trudno wymienić wszystkie ptaki. Największe wrażenie zrobiły na nas żubry i jelenie w swej naturalnej wielkości. Zrobiliśmy wiele zdjęć, które będą nam przypominać o tej niecodziennej olimpiadzie.

Nadprogramowo zwiedziliśmy jeszcze Muzeum Figur Woskowych gdzie, co chwila wybuchały salwy śmiechu. Trudno było powstrzymać się od śmiechu, jak na każdym kroku spotykaliśmy znane twarze, których już nie ma a tu, w tym muzeum”żyją” w swym woskowym świecie. Tu także uwieczniliśmy wszystko na zdjęciach. Poeci, artyści, postaci z bajek, ważne osobistości zgromadzone w jednym miejscu. To jest możliwe jedynie tu – w Muzeum Figur Woskowych.

Dzięki uprzejmości Prezesa Stowarzyszenia”Radość” w Międzyzdrojach nasze II śniadanie mogliśmy zjeść w ciepłym pomieszczeniu. Jak zawsze nasza grupa gospodarstwa domowego nie zawiodła nas, przygotowując dla wszystkich pyszne kanapki i herbatę.

Następnego dnia odbył się grill. Kiedy zjedliśmy kiełbaski i ciasto mieliśmy więcej siły, aby odgadywać zagadki dotyczące obejrzanych zwierząt i ptaków. Konkurs plastyczny wykazał, które zwierzęta i ptaki najbardziej się nam podobały.

Połączenie wycieczki z olimpiadą, bardzo się nam podobało. Oby więcej takich wrażeń nas spotykało. Zwłaszcza, że byliśmy wszyscy razem jak za dawnych, dobrych czasów – my z WTZ i nasi koledzy z ŚDS.