Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

10 1240 3914 1111 0000 3087 7746

Biwak

•  01.06.2009

W dniach 01-05 czerwca 2009 roku młodzież i kadra WTZ i ŚDS przebywała na biwaku w miejscowości Lubniewice położonej 30 km od Gorzowa Wlkp.
Po przyjeździe do Ośrodka Wypoczynkowego „Laguna” wszyscy zostali zakwaterowani w domkach typu „Brda” malowniczo usytuowanych w lesie nad brzegiem jeziora „Lubniewsko”. Po rozpakowaniu bagaży i krótkim odpoczynku udaliśmy się na spacer po okolicy i rozpoznanie terenu. Wieczorem kolacja, czas wolny i oczywiście sen, który był wszystkim bardzo potrzebny.

Następnego dnia słoneczne przedpołudnie spędziliśmy nad jeziorem. Czas szybko upłynął na rowerkach wodnych, gdzie bardzo miło spędziliśmy dzień relaksując się nad wodą i podziwiając piękny krajobraz. Po obiedzie część grupy ruszyła na poszukiwanie sklepu. Okazało się, że jest on położony jakieś 30 minut drogi od naszego ośrodka. Mieliśmy więc miły spacer, a niektórzy z nas zaopatrzyli się w kawę, słodycze, lody i zimne napoje. Po powrocie ze sklepu przygotowania do obiadu czyli prace w grupach, odpoczynek i znowu wyprawa tym razem zwiedzanie przepięknych zabytkowych zamków.

Dzień trzeci powitał nas deszczem, co sprawiło, że zajęcia prowadzone były na świetlicy lub w domkach. Chętni graliśmy w karty, domino, słuchaliśmy muzyki, oglądali telewizję… Kiedy się wypogodziło wyruszyliśmy na spacer po lesie w poszukiwaniu przygód. Następnie po smakowitym obiedzie udaliśmy się na przystań nad jeziorem, gdzie wszyscy chętni wraz z opiekunami mieli okazję łowić ryby z pomostu. Po kolacji piekliśmy kiełbaski na grillu a wieczorem odbyła się dyskoteka czyli taneczne szaleństwo przy muzyce z lat 80-tych i 90- tych oraz współczesnych przebojach.

Dzień czwarty powitał nas i deszczowo i słonecznie, więc wykorzystaliśmy ten czas na spacery zwiedzając najbliższe okolice Lubniewic, chętni mieli okazję poszaleć na boisku do piłki nożnej, pograć w siatkówkę czy tenisa stołowego. Po obiedzie był czas wolny i przygotowanie się do ostatniego wspólnego grillowania.

Dzień piąty i ostatni naszego biwaku to sprzątanie domków oraz pakowanie. Po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Świnoujścia, gdzie dotarliśmy na godzinę 16.00.